Algemene voorwaarden
Versie: september 2025
Inhoudsopgave
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Betaling
Artikel 15 – Klachtenregeling
Artikel 16 – Geschillen en toepasselijk recht
Bijlage – Modelformulier voor herroeping
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband
houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
2. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale
inhoud en/of diensten aan consumenten aanbiedt.
3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de
consument wordt gesloten binnen het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop
op afstand.
4. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht.
5. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te
zien van de overeenkomst op afstand.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Loxure
Vestigingsadres: Prins Hendriklaan 4, 1075BB, Amsterdam
E-mailadres: info@loxure.nl
KvK-nummer: 72654619
Artikel 3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en
op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene
voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
Artikel 4 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden
geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden
producten, digitale inhoud en/of diensten.
Artikel 5 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de consument het aanbod
aanvaardt en voldoet aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
aanbod.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product
gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.
2. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze is
niet verplicht een reden op te geven.
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de
verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om
de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen.
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de
bedenktermijn aan de ondernemer via het modelformulier of op een andere
ondubbelzinnige wijze.
2. De consument zendt het product zo spoedig mogelijk, doch binnen 14 dagen na de
melding terug
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
1. Indien de consument tijdig gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, vergoedt de
ondernemer alle van de consument ontvangen betalingen binnen 14 dagen.
2. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode die door de consument is
gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode.
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht uitsluiten voor producten die volgens
specificaties van de consument zijn vervaardigd of die om redenen van hygiëne niet
kunnen worden teruggezonden.
Artikel 11 – De prijs
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
aangeboden producten niet verhoogd.
2. De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in
het aanbod vermelde specificaties en de redelijke eisen van deugdelijkheid en
bruikbaarheid.
2. Een door de ondernemer verstrekte extra garantie doet niets af aan de wettelijke
rechten van de consument.
Artikel 13 – Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten bij het in ontvangst
nemen en bij de uitvoering van bestellingen.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar
heeft gemaakt.
Artikel 14 – Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst, dienen de door de consument
verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de
bedenktijd.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag vooruitbetaling van meer dan 50%
niet worden bedongen.
Artikel 15 – Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en
behandelt de klacht overeenkomstig deze procedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledig en duidelijk
omschreven binnen bekwame tijd bij de ondernemer worden ingediend.
Artikel 16 – Geschillen en toepasselijk recht
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene
voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland